Aankomst New Zealand - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu Aankomst New Zealand - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu

Aankomst New Zealand

Door: Coco Bruyere

Blijf op de hoogte en volg Coco

01 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Hallo allemaal!

Zo, na 27 vlieguren gemaakt te hebben in 3 dagen tijd vond ik dat het toch wel eens tijd werd om aan te komen op mijn bestemming!

De vluchten zijn prima verlopen. De eerste vlucht heeft een Chineese meid mij zelfs wat chinees proberen bij te brengen.... Zij pikte het Nederlands echter sneller op als ik Chinees.

Na een overstap gemaakt te hebben in Bangkok, Taipei en Sydney ben ik uiteindelijk in Auckland aangekomen. Hier heb ik overnacht in een hostel waarna ik de volgende dag om 9 uur mijn volgende vlucht weer moest halen. Ook hier moest ik een tussenstop maken in Christchurch om vervolgens door te vliegen naar Invercargill. Wat een reis he?!

Vandaag ben ik dus om half 2 lokale tijd opgepikt op het vliegveld door Gea. (Wij lopen hier trouwens 10 uur voor met de tijd). We zijn gelijk die middag op stap geweest om van alles te regelen. Bankaccount, mobiele telefoon, werkkleren etc.

Het land is echt ontzettend mooi, ruim, veel natuur en vriendelijke mensen. Alleen toch wel heel erg wennen dat je hier links moet rijden en dat het stuur aan de andere kant zit!

Eenmaal op het bedrijf aangekomen hebben we eerst alle koffers etc uitgeladen en daarna ben ik direct de melkstal ingedoken.

Momenteel hebben hier ongeveer 50 van de 1000 koeien afgekalft. Appeltje eitje dus nog;) Ik mag me klaar maken voor de grote storm. Vorig jaar hebben ze in de drukste dagen maar liefst 60 kalveren op 1 dag gehad!!!! Kun je het je voorstellen? Ik nog niet, maar dat komt nog wel denk ik.

Op het bedrijf werken Hennie en Gea met hun twee zoons van 13 en 15. Daarnaast hebben ze nog 2 medewerkers een stageloper voor 7 weken en daarnaast ben ik nu dus ook aangesloten.

Zo dit waren even de eerste indrukken van mijn reis, nu duik ik lekker mijn bed om even bij te komen. Ik ga jullie zo goed mogelijk op de hoogte proberen te houden via dit blog!

Groetjes van een zeer blije Coco

  • 01 Augustus 2014 - 21:53

    Bruyere:

    Super ma fille. Je vois que tout se passe bien. Tu vas avoir du boulot... Nous on continue NOS vacances. On est a Tours jusqu'au 9 aout. Mais pour le moment je suis content de Savoir que tu vas bien bisous le papa. A bientôt , on te suit....
    Hoi Coco, wat fijn dat je het leuk vindt daar! Ik hoop dat het zo blijft,ook als je het zo druk krijgt. We volgen je en dan lijk je helemaal niet zo ver weg. Nou, veel liefs van mij, Catja.

  • 01 Augustus 2014 - 23:43

    Mamsie:

    Hoi lieve schat, fijn dat je een blog schrijft. Dat scheelt een heleboel whatsapp-jes met vragen en antwoorden. Goed dat alles de eerste dag geregeld is zodat je mobiel bereikbaar bent en zo. Ik vind de reis ongelofelijk hoor, maar liefst 6 vluchten. En dat alles een klein weekje na je blindedarmoperatie. Super dat de eerste indrukken zo positief zijn en wat een uitdaging al die kalfjes die geboren gaan worden. Raar idee dat het nu bij jullie winter is. Ligt er sneeuw? Is het koud? We gaan het vast allemaal horen van je. Zorg goed voor jezelf! Ik ben apetrots op je en kijk uit naar een volgende update.
    liefs, hvj

  • 02 Augustus 2014 - 09:17

    Carla Heemskerk:

    Hallo Coco,

    Wat een leuk verhaal
    Fijn dat de reis is goed gegaan...
    Maar wat zal het indrukwekkend zijn allemaal..
    Fantastisch dat je ons zo op de hoogte houdt,
    van je leven daar...
    We gaan je helemaal volgen meis!!
    Het wordt een drukke tijd voor je ja,
    met al die koeien, die gaan kalveren...
    Heel veel plezier daar en geniet..

    Liefs Peter en Carla

  • 03 Augustus 2014 - 15:57

    Aagje:

    Ha die lieve Coco,

    Nou meis je vliegreis zit er op, nu een andere reis,1 met nieuwe mensen, 940 toekomstige kalveren, links rijden, een nieuw land ontdekken, je huisje eigen maken. Ik kan me zo voorstellen dat als je het straks druk krijgt met kalveren, dat de tijd vliegt en je ook snel ingeburgerd bent in je nieuwe werkomgeving.
    Ik wens je een toptijd, dat gaat je vast lukken, maar vooral geniet je moment, keer op keer.
    dikke knuf buufie Aag

  • 03 Augustus 2014 - 22:16

    Bruyere Alain:

    Je vois que tu as tellement de boulot que tu n'as pas le temps d'écrire c'est bon signe.
    Nous NOS vacances se passend bien. On a été voir un super beau chateau aujourd'hui le temps est superbe, alors je te laiss a ton travail A+

  • 07 Augustus 2014 - 10:50

    Hanneke :

    Klinkt al allemaal goed choco! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Veel succes en plezier! XXX

  • 07 Augustus 2014 - 22:42

    Jacqueline:

    Hoi Coco! Wat leuk om je zo te volgen! Mijn God, wat een reis. En wat een indrukken meteen al. Super goed van je! Hopelijk heb je geen last meer van de operatie? Gelukkig nog net op tijd hersteld! Mama en ik zijn nu op Terschelling en ik heb al het een en ander meegekregen!
    Ik ga het allemaal horen en lezen! Heel veel succes en een dikke kus! X Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coco

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 1059
Totaal aantal bezoekers 36066

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 Augustus 2014

New Zealand

04 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Stage in Canada

Landen bezocht: