Canada, here i am! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu Canada, here i am! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu

Canada, here i am!

Door: cocobruyere

Blijf op de hoogte en volg Coco

11 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Lieve mensen,

Wat gaat de tijd toch snel, ik zit inmiddels alweer een week in Canada! Laten we even beginnen bij het begin

De vliegreis
Het lijkt lang 18 uur onderweg zijn (en dat is het ook) maar we hebben ons toch vermaakt tijdens de reis. Op weg naar chicago hebben we fijn onze tijd doorgemaakt door naar robin hood (de tekenfilm uiteraard) te kijken. Na geland te zijn op Chicago werden onze koffers bijna letterlijk uit onze handen gegrepen en op transport gezet. We hebben elkaar angstig aangekeken of dit wel goed ging komen. Maar wat heeft Chicago een groot vliegveld!! We moesten gewoon met de tram binnen het vliegveld naar onze gate! Met de tram! Maar goed na 5 en een half uur gewacht te hebben zijn we doorgevlogen naar Edmonton waar onze stageboeren ons op kwamen halen. Marine (waarmee ik samen heb gereisd) is toen naar het plaatje Millet gegaan en ik moest nog anderhalf uur rijden naar het plaatsje Barrhead!

De eerste dag mocht ik gelukkig uitslapen. Uiteindelijk toch om 9 uur eruit om alles te gaan bekijken op de boerderij. De mensen hier zijn heel aardig.

Die middag kwam ik achter het volgende: DE JETLAG BESTAAT!

Om een uur of 3 uur viel ik bijna spontaan in slaap. Dit heeft de komende week tot eigenlijk vandaag voortgezet. Volgens mij ben ik er nu een beetje overheen

De afgelopen week heb ik veel op en rond het bedrijf gewerkt, mest rijden, baaltjes rijden, boxen schoonmaken, kalfjes drinken geven, kalfjes vangen... Jaja het is allemaal erg leuk hier. ( ik heb er ook wat foto's bij gedaan voor een betere indruk). Ohja en van de week heb ik een lebmaag operatie gezien bij een koe. Hier brengen de boeren trouwens vaak de koeien naar de kliniek als er iets mis is met de koe terwijl je dat in Nederland eigenlijk nooit ziet. Daar komt de veearts naar het bedrijf toe. Gister zijn we naar een bbq geweest bij een soort kolonie. Allemaal vrouwen in zelfde kleding en mannen die een baard hadden waren getrouwd. Heel apart om te zien. We zijn ook nog rond wezen kijken op andere melkveebedrijven.

Ohja en er zitten 2 jongens in de buurt die bij mij op school zitten. Denk je ver weg van huis te zijn kom je ze in Canada weer tegen!!!

Even iets over het bedrijf. Het bedrijf wordt gerund door Hans en zijn vader Willem Peetoom. Zij hebben besloten 13 jaar geleden te emigreren naar Canada om te gaan boeren hier. Hans is getrouwd met Lisa (een Canadese vrouw) Ja dat is goed voor mijn engels!!! Samen hebben zij een kindje Amanda van 18 maanden. Er lief. Ze hebben 120 melkkoeien die worden gemolken door 2 robots van de laval. Verder hebben ze nog 180 ha grond. Een beetje om een indruk te krijgen waar ik nu zit.

Opvallende dingen in Cananda:
- De miljoenen muskieten!!!!! Oh ze zijn echt verliefd op me, ze laten niks van me heel.
- De verkeersregels.... Bij sommige kruisingen is het zo: wie er het eerst aankwam mag als eerste oversteken??! dat zouden ze in Nederland eens moeten proberen..
- Je kunt kilometers rechtdoor rijden en zonder iemand op de weg tegen te komen
- Ja ook kom je stinkdieren, eekhoorns en hertjes tegen op de weg.
- Je mag bellen in de auto!!
- Je mag rechts ook inhalen
- De auto's zijn hier allemaal GROOT!!!

- dit lijstje zal de komende weken nog wel bijgevuld worden!


Ik hoop dat jullie een beetje een eerste indruk hebben van mijn stage in Canada!

Heel veel liefs,

Coco




  • 11 Juli 2011 - 07:40

    Mamsie:

    Hi lieve schat,

    Wat een super verslag meid!! En wat een mooie foto's. Alles ziet er inderdaad groot uit. De foto vanuit de lucht genomen geeft een perfecte indruk van het bedrijf. Geweldig dat wij allemaal zo kunnen mee genieten van je avonturen dankzij de techniek. Je hebt een gezellige schrijfstijl en ik verheug me nu al op het volgende verslag. Hele dikke kus en ik stuur de link door.
    HVJ

  • 11 Juli 2011 - 08:59

    Zoefje:

    Snoepjeee!!!
    Hahahah SUPER leuk!!! Ik zei toch dat de jetlag BESTAAT ;) Ben je nu overtuigd?
    En tja de muskieten, zijn een dra-ma.. Daar sluit ik me volledig bij aan. Grappig he, dat als je als eerste aankomt je ook als eerste weer mag rijden:P Ohhhh bellen in de auto, dat mochten wij niet!!
    Fijn dat je een leuk gezin hebt! Misschien kun je met die jongens van je school nog eens op stap. Mag jij zelf ook in die GROTE auto's rijden? Mazzelaar! Ik mis je wel hoor, maar ben super blij voor je! Klinkt alsof je een super tijd hebt daar en verder nog gaat hebben!
    Mis je...
    Papa heeft een aantal x geprobeerd met je te skypen maar dat lukte niet. Nu zit hij in frankrijk dus kan hij niet skypen, maar hij denkt erg veel aan je!
    Dikke koes,
    ZOES <3

  • 11 Juli 2011 - 10:09

    Jacqueline:

    He Coco! Wat leuk dat je dit al voor elkaar hebt! Doet me weer erg aan Juul denken. Gaaf al die eerste indrukken! Prachtige foto's. De tijd zal wel vliegen denk ik en wie weet krijg je straks heimwee terug!! Ben wel blij dat je Sietse al hebt. Blijf je tenminste niet daar aan een boer hangen en kom je gezellig weer terug. Nog heeeeeeeel veel plezier en succes daar!! Dikke zoen Jac.

  • 14 Juli 2011 - 10:00

    Geke:

    Hoi Coco
    Hartstikke leuk dat we zo kunnen lezen hoe het je vergaat in het verre Canada. Fijn dat je het daar naar de zin hebt en zo te lezen kom je allemaal nieuwe dingen tegen lijkt me hartstikke leuk om mee te maken. Heb je al in zo'n grooote auto gereden, volgens mij zien we je dan helemaal niet meer zitten(grapje maar neem er wel een foto van)
    Trouwens leuk dat je in die korte tijd al zoveel gedaan en gezien hebt. We kijken uit naar de volgende belevenissen. Een hele dikke kus Harry en Geke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

De Rocky's

26 Juli 2011

De tijd vliegt!

21 Juli 2011

Wat is Canada toch mooi

11 Juli 2011

Canada, here i am!
Coco

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 36103

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 Augustus 2014

New Zealand

04 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Stage in Canada

Landen bezocht: