De Rocky's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu De Rocky's - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu

De Rocky's

Door: cocobruyere

Blijf op de hoogte en volg Coco

16 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Lieve allemaal,

Wat ik in het volgende stuk ga vertellen is half zo mooi als dat het in het echt was.... even dat u het weet!

Maandag 1 augustus zijn wij (ik, Martine, Jelle en Frank 3 vrienden van school) vertrokken op weg naar de Rocky Mountens. Omdat de planning maandag een beetje was uitgelopen hebben we bij Frank zijn stage bedrijf geslapen. De volgende ochtend zijn we op weg gegaan naar Jasper national park. Op weg ernaar toe zagen we de rocky mountens al aankomen. Wauw.... wat een gezicht echt prachtig. Die dag zijn we vooral bezig geweest met het bezichtigen van vieuw points. Dit waren prachtige plekken waar je kon stoppen voor een onvergetelijk uitzicht. Eenmaal in Jasper aangekomen kwamen we op het idee om de volgende dag te gaan Raften (met een boot de wilde rivier op). Dat hadden we dus geboekt en zijn toen met een kabellift een berg op gegaan. Op de berg aangekomen zijn we nog een stuk naar boven geklommen. EN DAT VIEL TEGEN! Ik kon niet geloven dat mijn conditie zo snel achteruit was gegaan, nouja misschien ook wel een beetje, maar het lag er ook aan dat er weinig zuurstof is op de berg waardoor het klimmen wat zwaarder ging. die dag hebben we ook nog een beer gezien! JAJA een echte zwarte beer. Om 8 uur zijn we een camping op gaan zoeken om vervolgens ons tentje op te zetten, luchtbedden op te blazen en uit te kijken voor beren.....


Het Raften
Het raften was ontzettend gaaf maar ook heeeeel koud. Het water dat in die rivier stroomt komt namelijk van de bergen dat dus een aantal uur terug nog ijs was.... Het water was dan ook rond de 4 graden. Maar het was erg leuk om mee te maken, de foto's zeggen meer denk ik.

De dag erna zijn we doorgereden naar lake louise. De weg ernaar toe zijn we gestopt bij de ice fields. Daar kon je met een bus mee naar boven en dan kon je op de ice fields staan. Maaaar.... dat was 52 dollar!!!! Dus dat was een beetje duur. Daarom zijn we onderaan de ice fields gaan wandelen en dat vonden we eigenlijk nog mooier. Daarna zijn we nog bij een meer geweest en daarna doorgereden om een camping te zoeken. En ja op alle campings hadden ze geen ligt, geen stroom en geen douches!

De volgende dag zijn we bij lake louise en lake moraine geweest. En ik beloof jullie zo blauw water hebben jullie nog nooit gezien!!! Echt een heel mooi gezicht. Zie vooral de foto's!

's avonds hebben we weer een mooie camping opgezocht en een mooi kampvuurtje gemaakt en lekker gaan relaxen met een biertje erbij. De campings zijn trouwens best apart, je kunt gewoon zelf registeren en dan wordt dat 1 x per dag gecontroleerd of je wel hebt betaald. heel makkelijk.

Omdat we ondertussen al 4 dagen niet hadden gedoucht zijn de jongens zich in de rivier gaan wassen.. Maar dat was voor mij en martine toch echt te koud! De volgende dag zijn we doorgereden naar een dorpje Millerville. Daar zal 'savonds een rodeo zijn en daarom hebben we de middag in de stad Calgary doorgebracht en wat cowboyhoeden gekocht etc. Later zijn we terug gegaan naar de rodeo wat erg leuk was om te zien. Ik doe het ze niet na hoor op die wilde stieren en paarden!

De dag erna zijn we naar het stage adres van Jelle gegaan, daar hebben we een aantal bedrijven bezocht en 's avonds uitgeweest naar billy bobs. Dat is een country bar echt heel leuk om te zien. En het is zo dat daar bijna elke week een vrijgezellenfeest aan de gang is, en dat was deze keer ook zo. Want de meiden trouwen hier allemaal al op 19 of 20 jarige leeftijd... zie je het voor je?

Na uitgeslapen te hebben tot 8 uur zijn we weer in de auto gestapt richting Barrhead waar we nog een rodeo hebben bezocht en omdat de planning op de maandag ervoor zo was uitgelopen hebben we nog een dagje bedrijven kijken aan vastgeplakt. Erg mooi om te zien hoe ze het hier allemaal doen.

Dat waren de hoogte punten van onze vakantie. We hebben ontzettend veel gelachen en hebben een onvergetelijke reis gehad.

Maar zoals ik al zei hoe ik het nu vertel is het lang niet zo mooi al dat het in werkelijkheid is!

Veel liefs,

Coco

  • 16 Augustus 2011 - 07:57

    Casper:

    Hej Choco!

    Ik kom er nu pas achter dat jij ook zo'n mooie verhaaltjes site hebt! Maar ziet er allemaal er erg leuk uit. Ik ben wel blij dat ik niet bij jullie in de auto zat, 4 dagen niet douchen...

    Heel veel plezier nog de laatste week!

    Iksjes

  • 16 Augustus 2011 - 09:42

    Steve:

    Hej Coco!

    Super dat het mooi is, wel echte diehards hoor dat je gaat camperen, wij zijn naar een hostel gegaan :P

    Hadden ze in coco`s cafe ook nog coco nuts ?

    Tot volgende week!!

  • 16 Augustus 2011 - 12:26

    Marjon:

    Heey Coco!
    Ik ben nou echt super jaloers waren wij ook maar even naar Canada gegaan Engeland was ook mooi maar daar kan het niet tegen op, hoor alle verhalen wel volgende week!

    Tot UW! xx

  • 17 Augustus 2011 - 16:25

    Silvia:

    Hey Coco,

    Weer leuk om te lezen! Moest je niet ontzettend uitkijken met die beer of had hij jullie niet in de gaten?? Ik zou vet bang zijn.. Nog een laatste paar daagjes en dan alweer terug in NL! Tijd gaat snel.. Geniet nog even :D

  • 17 Augustus 2011 - 18:17

    Roland:

    hello coco,
    les fotos sur ton blog nous font beaucoup plaisir. profite de la vie car elle peut etre belle si on se l'organise un peu. je passe des bon moments avec ton papa il etait temps que l'on se revoie. toi aussi j'espere te revoir bientot je te souhaite bonne chance amuse toi bien roland

  • 19 Augustus 2011 - 06:10

    Mamsie:

    Hallo liefie,

    Als ik naar je reis status kijk, kan ik bijna niet geloven dat je dinsdag weer bij ons bent!!! Ik verheug me erop. Wat een mooi en indrukwekkend verslag en wat super dat we met jou mee kunnen genieten van de prachtige natuur. Ik wist altijd al dat je een bijzonder meisje bent, maar dat je nu zo snel een kroeg geopend hebt in zo'n korte tijd!! Dinsdagavond hang ik aan je lippen!!! Dikke kus M

  • 19 Augustus 2011 - 11:35

    Geke:

    Hallo Coco
    Zo super gaaf zo'n ritje door Canada.
    Ik kan me voorstellen dat de tijd te kort is en te snel gaat. Je bent alweer over 4 dagen terug.
    Super mooie foto's en die beer lijkt me maar niks, zou ik doodeng vinden en geen oog dicht doen zo in jullie tentje.
    Coco tot gauw en probeer nog een beetje te genieten ook al is het bijna afgelopen.
    Veel liefs Geke.

  • 19 Augustus 2011 - 20:28

    Nadia:

    Hey Coco,
    Heb nog even snel al je verhalen gelezen. Ben ik ook weer bij voor je volgende week terug bent ;-)
    Maar wat heb je het super gehad zo te lezen! Helemaal leuk. En de foto's zijn echt vet. Alvast een hele goeie reis!
    Liefs Nadia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

De Rocky's

26 Juli 2011

De tijd vliegt!

21 Juli 2011

Wat is Canada toch mooi

11 Juli 2011

Canada, here i am!
Coco

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 1034
Totaal aantal bezoekers 36101

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 Augustus 2014

New Zealand

04 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Stage in Canada

Landen bezocht: