Wat is Canada toch mooi - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu Wat is Canada toch mooi - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu

Wat is Canada toch mooi

Door: cocobruyere

Blijf op de hoogte en volg Coco

21 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hey allemaal,

Nu dan al weer ruim 2 weken in Canada. En ja er is weer een hoop gebeurd deze week. Ik zal de hoogtepunten er even uithalen voor jullie!

Veel water!
Normaal ik het rond deze tijd van het jaar heel droog. Weinig water en is het gras langs de weg geel. Maar dit jaar niet!!! Er is in een paar dagen tijd veel regen gevallen hier. En veel regen beteken op sommige plekken 225 mm in 2 dagen! Ja dat vind ik veel... Een aantal wegen waren overstroomd en hele stukken land stonden onder water. Omdat je hier heuvels hebt stroomt het water naar beneden en blijven daar plassen water staan. Ik heb een paar foto's ervan gemaakt. En het gras langs de weg is nu gewoon groen!

Edmonton mal
Zondag zijn we naar de Edmonton mal geweest. Ik weet niet of jullie weten wat het is, maar het het grootste overdekte winkelcentrum van de wereld..... En het was ook echt groot. Je had er zelf een achtbaan in... Verder waren er ontzettend veel winkels, er was een schaatsbaan een stuk water waar er shows werden gegeven met zeeleeuwen en een groot zwembad. En dat allemaal onder 1 dak! Als je ooit in Canada komt is dat een grote aanrader om heen te gaan.

Op de Boerderij
Verder gaat het op de boerderij allemaal zijn gang. Ik heb al een mooi ritme opgebouwd van 7 uur opstaan (elke dag, al 2 weken lang). 9 uur ontbijten, 10 uur aan het werk, half 1 tot 2 lunchen en om 5 uur weer beginnen in de stal. Bevalt goed moet ik zeggen. Deze week hebben we wat kalveren moesten overplaatsen, daarvoor moesten we het land in. Helaas zijn we er tot over onze knieën ingezakt!! Zeer verraderlijk al die nattigheid.
Ohja en ik heb voor het eerst een "moose" gezien. Voor degene die niet weten wat dat is even googelen!!! Was erg leuk ik hoop er nog meer te zien. Ook heb ik een echte oranje vos gezien met pluimstaart en een vogeltje die je ook in de film van pocahontas ziet. Erg grappig.

Verder wordt ik ook nog technisch want de medewerker heeft me geleerd om staal te bewerken, zagen en lassen enzo, best grappig. Ik ben er allee nog niet zo heel goed in.

Ook ben ik aan het leren insemineren. Ik heb daarvoor ooit een cursus gehad en nu mag ik het dan ook echt in de praktijk doen.

En tot mijn grote verbazing ben ik weer een bekende tegen gekomen van Dronten. De jongen was met zijn vader en wat ander mensen op rondreis en kwamen toen ook langs onze boerderij. Denk je in Canada te zitten kom je ze nog uit Dronten tegen!!! Erg toevallig.

Nog even een lijstje met wat nieuwe opvallende dingen in Canada.

- Je hoeft alleen een nummerbord achterop de auto te hebben
- De post moet je in het dorp zelf ophalen. Ze komen het niet langs brengen zoals bij ons
- Er wordt hier gewerkt met rare maten zoals miles en inches, wel even wennen allemaal.
- Een uur rijden is dichtbij

Ik hoop jullie weer op de hoogte gebracht te hebben van wat hoogte punten van afgelopen week.

Tot volgende week!

Liefs Coco

p.s. De muskieten zijn nog steeds duidelijk aanwezig........





  • 21 Juli 2011 - 06:50

    Steve:

    Hej Coco!

    Mooi om te horen dat het goed gaat!
    Haha, de Edmonton Mall daar ben ik ook geweest, en de achtbanen die op de foto`s staan heb ik ingezeten! Ben je ook in dat ding geweest waarin je over de kop blijft hangen?!

    Veel plezier,
    Groeten Steve

  • 21 Juli 2011 - 07:20

    El Papa:

    He ma "petite" Coco, rien n'est trop grand pour toi!!!!
    C'est extraordinaire! que de belles photos, je pense que 6 semaines c'est beaucoup trop court pour tout découvrir. En tout cas je pense beaucoup à toi. pour moi tout va bien.

  • 21 Juli 2011 - 08:37

    Mamsie:

    Waaaaauuuwwww!!!! Geweldig al die avonturen! Ik heb natuurlijk eerst even naar "moose" gegoogeld! Indrukwekkend hoor! Had "jouw" moose ook zo'n mega groot gewei? Ook de plaatjes van het winkelcentrum zijn onvoorstelbaar, daar kom je volgens mij nooit doorheen in één dag met al die attracties! Ik zou tijdens het shoppen alleen de 8baan overslaan ;)
    Heb je intussen al Deet gehaald voor de muskieten? Arme schat! De hoed staat je trouwens goed echt een cowgirl! Dikke kus en tot skype

  • 21 Juli 2011 - 15:24

    Anke Van Oorschot:

    Meid!!

    Wat een super gaaf verhaal....!!!

    Blijf lekker genieten he!!!

    Liefs Anke

    ps zwarte cross was echt geniaal;) volgend jaar jij er ook bij neme ik aan??

  • 22 Juli 2011 - 12:36

    Marianne Charbon:

    He Coco,
    gaaf hoor om dat allemaal mee te maken en te zien, vergeet je nooit meer, wat gaan de weken snel of niet soms,
    enne... over regen gesproken, hier is het ook niet echt zomer!! we slaan ons er doorheen! nog heel erg veel plezier en geniet van alles,
    ik blijf je volgen,

    veel groetjes

    Marianne

  • 23 Juli 2011 - 17:40

    Silvia:

    Stoere chick!

    Wat een gave foto's en een leuk verhaal! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar :) En ik ben het eens met je mams, die hoed moet je maar kopen :D

    Veeeel plezier!

  • 24 Juli 2011 - 11:21

    Papa Négro:

    Salut ma poule,
    pas beaucoup le temps d'écrire ?
    Ici le temps est cradot. Encore une semaine et je vais au Lavandou.( avec Zoé !! ) J'espère que tu vas bien.
    demain bastien direction Malta '-))
    voilà gros bisous À+

  • 24 Juli 2011 - 13:27

    Koen Peters:

    Hey Coco,

    wist helemaal niet dat je naar Canada ging. maar leuk om te lezen dat het goed met je gaat. geniet ervan want de tijd gaat snel voorbij.
    veel plezier

    groeten koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

De Rocky's

26 Juli 2011

De tijd vliegt!

21 Juli 2011

Wat is Canada toch mooi

11 Juli 2011

Canada, here i am!
Coco

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 767
Totaal aantal bezoekers 36101

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 Augustus 2014

New Zealand

04 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Stage in Canada

Landen bezocht: