De tijd vliegt! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Coco Bruyère - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: cocobruyere

Blijf op de hoogte en volg Coco

26 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Ja en zo zijn er al 3 weken om! Over 4 weken sta ik alweer op schiphol. Dus ik besteed mijn tijd nuttig om de mooie dingen van Canada te zien.

Het weer
Het weer is deze week beter als daarvoor. Zonnige dagen gehad. Maar ook dagen met regen. Een uur rijden van ons vandaag zijn HELE erg buien geweest.... Hagelstenen zo groot als golfballen en veel onweer. De boeren zijn dan ook veel van hun gewassen kwijt geraakt.. Gewoon weg. Gelukkig is dat niet bij ons geweest al hangt er hier vanavond wel een beangste donkere lucht boven ons. Ik hoop dat het voorbij trekt.

Het nachtleven van Edmonton
Zaterdag avond ben ik met 2 jongens die ik ken van school gaan stappen in Edmonton. Daarvoor moest ik eerst een half uur met de pickup naar hun huis rijden en daarna moesten we nog een uur naar Edmonton. Maarja wat wil je? Je zit in Canada! Daar is alles ver. Daar aangekomen werden we van het kastje naar de muur gestuurd om de pubs te vinden. (en ik had hakken aan... geen goed idee achteraf) Maar ondanks dat hebben we de uitgaans straat "the white avenue" gevonden. Daar zijn we kroegen langs geweest. We hebben er echt van staan kijken wat voor een mensen er allemaal rondlopen. Van de echte stadse tot de cowboys die op een bankje zitten. Erg leuk om te zien. Na een paar uur de beest te hebben uitgehangen zijn we weer op weg gegaan naar onze boerderij. (en ja de volgende dag weer gewoon vroeg in de stal staan!!)

Paardrijden
Ook heb ik gister paardgereden op het paard van Lisa. Het grappige is dat het paard heel anders beleerd is als wat ik gewend ben. Hier rijden ze Western. Dat is echt heeel anders! Het paard was het er dus ook niet zo mee eens hoe ik hem wou rijden. Dus heb ik me maar aangepast aan de Western stijl. Het was een leuk paard.


Verder staat er op de planning dat we in Augustus naar een Rodeo gaan. Ben erg benieuwd hoe dat is.
Op de boerderij zijn we bezig geweest met kalveren overplaatsen naar ander weides. En er is gister een tweeling geboren! Niet zo goed eigenlijk bij koeien, maar toch wel schattig.

Ik zal nog wat opvallende dingen van Canada vertellen:

- Het weer is heel veel extremer qua regen enz
- Je mag geen water uit de kraan drinken
- Als de koeien naar de slacht gaan worden ze eerst op een soort beurs gekeurd en verkocht aan de slagerij


Zo dat was weer even een update van mijn tijd in Canada!

Liefs Coco

  • 26 Juli 2011 - 07:59

    Mamsie:

    Hi schat, stoer hoor dat je na je laatste rodeo stunt in Huissen toch weer opgestegen bent! Zo ken ik je!! Indrukwekkend hoor dat het noodweer zo kan toeslaan en hele oogsten kan vernielen in no time!! Echt super leuk dat je bent gaan stappen met je schoolmaatjes. Ook dat lijkt me een hele belevenis. Zo aardig dat je de Pick-up mag gebruiken. Hier rij je toch niet zo snel anderhalf uur om te gaan stappen hè! Genieten maar, de tijd vliegt.
    Dikke kus, hvj

  • 26 Juli 2011 - 08:32

    Pappi Pappa:

    Bonjour ma Coco,
    Dans une ferme il faut savoir tout faire!!!
    Je pense que tu apprends beaucoup de choses bien utiles.
    Bastien est finalement parti ce matin pour Malta ( tu as entendu son histoire ? )
    Bon moi je vais continuer à "ranger" la maison. gros bisous

  • 29 Juli 2011 - 14:02

    Geke:

    Hoi Coco
    Mooie foto dat je aan het lassen bent, tenminste daar ga ik vanuit stoer hoor.
    Gelukkig is alles goed gegaan met het paardrijden en is het gelukt ondanks een nieuwe stijl gaaf hoor.
    Het uitgaan was volgens mij wel gaaf want je oogjes zijn niet echt helder meer open, wel vervelend lijkt me als je dan ook nog zo'n stuk terug moet rijden en het laatste stuk ook nog alleen. Coco geniet van alles en heel veel liefs uit oldenzaal tot de volgende keer.

  • 30 Juli 2011 - 18:30

    Zoe:

    Hiiiiiiii Snoepje,
    Wat een mooie fotos weer!!!
    Ohh rodeo, super vet! Wel fotos maken hoor, ik ben echt benieuwd!
    Hoe is het daar? Ik ben nu met papa in Frankrijk.. Eindelijk wat zon! We zijn nu bij Alain en Sylvianne in Lyon. Je krijgt van iedereen de groetjes hier! We love you.. Ik ben wel echt weer blij als je terug bent hoor.. Kus Zus!

  • 06 Augustus 2011 - 10:23

    Bassie:

    zuss! ik zie net dat mijn vorige reactie niet is geplaatst:( echt stoer dat je 7 weken alles achter laat! lijkt me 'n super mooie ervaring. nog 'n paar daagjes en dan is het idd alweer voorbij.... nou geniet er nog maar even lekker van ;)

    xxxxxx bashien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Stage in Canada

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

De Rocky's

26 Juli 2011

De tijd vliegt!

21 Juli 2011

Wat is Canada toch mooi

11 Juli 2011

Canada, here i am!
Coco

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 3732
Totaal aantal bezoekers 36102

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 01 Augustus 2014

New Zealand

04 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Stage in Canada

Landen bezocht: